IKASTAROAK

“Sexualitatea, generoa eta garapena” ikastaroa

2000. urteaz geroztik, eta UPV/EHUko Erizaintza Eskolarekin lankidetzan, urtero “Sexualitatea, generoa eta garapena” ikastaroaren edizio berri bat antolatzen dugu (Sexu eta Ugalketa Osasunari buruzko Ikastaroa deitua lehenago). Sendotutako ikastaroa da unibertsitatearen prestakuntza-eskaintzaren barruan, eta UPV/EHUren Ibaetako Campusean egiten da.

Ikastaroak 12 saio ditu, eta helburu hauek dauzka:

  • Ikasleak beharrezko analisi-tresnez hornitzea, sexu-eskubideen eta ugalketa-eskubideen ulerkuntza kritikorako.
  • Munduko emakumezko populazioaren zati handi batek eskubide horiek erabili ezin izatea eragiten duten faktoreak analizatzea.

XXV. "Sexualitatea, generoa eta garapena" ikastaroaren PROGRAMA.


“Sexualitatea, indarkeria matxistak eta zapalkuntza sistemak, ikuspuntu global batetik deseraikitzen” mintegiak

Mintegi hauen helburu nagusia, jarrera diskriminatzaile eta sexistak prebenitzeari buruz kontzientzia da, eta jarrera horiei aurre egiteko estrategia eta eduki pedagogikoak eremu horrekin zerikusia duten diziplinetako etorkizuneko profesionalei eskaintzea. Donostiako UPV/EHU unibertsitate publikoko eskola orduetan eskaintzen dira, eremu horrekin zerikusia duten diziplinetan, hala nola Psikologia eta HEFA ikasketetan.

Mintegiak 4 saioz osaturik daude eta honela egituratzen dira:

  • Lehen batek, sexualitatearen eta berdintasunezko sexu-harremanen funtsezko alderdiak hartzen ditu, sexuaren inguruan zer-nolako espektatibak sortzen diren aztertuz, eta nola halakoek harreman afektibo-sexual onuragarri edo kaltegarriak ezartzeko garaian eragiten duten. Bertan, maitasun-idearioaren eraikuntza sozialak gazteen osasun integralean eta osasun sexualean duen eragina kontutan izanik, gure “Gaizki amaitzen den gauza ederra ote da maitasuna? Amodioa, sexua eta osasuna” ikerketa elkarbanatzen zaie, tresna bezala erabili dezaten.
  • Bigarren batek, aniztasun sexuala ikuspegi intersekzional batetik lantzen du. Bizi ditugun gizarte-kategorizazioen ardatzak azaltzen dira, eta nola horiek pribilegio edo zapalkuntza posizio batetan kokatzen gaituzten. Nola jarri aniztasuna balioan?
  • Hirugarren sesioak, indarkeria matxistak jorratzen ditu, indarkeria matxista mota desberdinak, eta indarkeria horiek sostengatzen dituen sistema zein den eta nolakoa den azalduz. Ondoren, taldeetan, indarkeria matxistaren kasuei erantzuteko protokoloak diseinatuz lan egiten da.
  • Laugarren eta azken sesioak, genero, klase eta arraza kategorien araberako zapalkuntza-sistema estrukturalak nola uztartzen diren sakontzen du. Ideia hori baita, intersekzionalitatearen teoriaren oinarrian dagoena. Mundua eta bere gizarteak modu desorekatuan antolatzeko sortutako sistema diskriminatzailea. Jar ditzagun gure pribilegioak behar dituztenen eskura!

Gaur egun, mintegiak Donostiako UPV/EHUko Antropologia, Gizarte Hezkuntza, Irakasle Eskola, Pedagogia eta Psikologia Graduetan burutzen ari dira.